Steeds vaker zie ik dat bedrijven, verenigingen en stichtingen een profiel (gebruiker) aanmaken op Facebook. Maar is het gebruik van een profiel wel de juiste manier voor deze doelgroep? Mijn mening is van niet. En mag het eigenlijk wel van Facebook? In deze blog probeer ik dit verder toe te lichten. Wat is eigenlijk het verschil tussen een profiel en een fanpage en wat zijn de voor- en nadelen van een fanpage ten opzichte van een gewoon profiel.

“Internetbedrijf Google heeft zijn sociale netwerk Google+ dinsdag wereldwijd opengesteld, zo maakte Google vorige week bekend. Het concern wil de concurrentie aangaan met rivaal Facebook.

Internetters met een Google-account hoeven zich alleen aan te melden om lid te worden van Google+. Internetgebruikers zonder account moeten er een aanmaken, voordat ze lid kunnen worden.

Google lanceerde het sociale netwerk 3 maanden geleden om de concurrentie aan te gaan met het populaire Facebook. Google+ draaide sindsdien op proef.”

Het aantal mensen dat actief is op Social Media groeit nog steeds. Elke maand neemt het aantal enorm toe wereldwijd, maar ook zeker in Nederland. Het is voor je bedrijf of merk essentieel om te weten wat er over je merk of bedrijf gezegd wordt op de verschillende Social Media platformen. Het is namelijk desastreus voor je merk of bedrijf als je op Social Media met de grond wordt gelijk gemaakt en jij hier niets van weet en er dus niet op kan reageren.

Sinds kort geeft Google Tweets een belangrijke plek in de zoekresultaten van Google. Het gaat hierbij om real-time zoekresultaten. Als je bijv. een zoekopdracht over een actuele gebeurtenis (aardbeving Japan) invoert in Google dan worden er relevante realtime resultaten van Twitter getoond in de zoekresultaten. Naast berichten uit Twitter worden er tegenwoordig ook nieuwsberichten, blogs, video’s en berichten van andere social media websites getoond.