Op 1 juni 2012 is de nieuwe telecomwet van kracht geworden. In deze wet zijn ook cookieregels verwerkt. Er is nog veel onduidelijk wat deze regels nu precies zijn en velen weten niet waar ze aan toe zijn. Met de nieuwe regelgeving is elke website wettelijk verplicht om de bezoeker te informeren over het gebruik van cookies op de website en waar deze voor gebruikt worden. Daarnaast moet je de gebruiker de mogelijkheid bieden om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies op de computer. OPTA zal de cookiewetgeving handhaven en bij overtreding heeft OPTA de bevoegdheid een waarschuwing en boetes op te leggen tot € 450.000,00.

In deze blog leg ik uit wat cookies zijn en waar deze voor gebruikt worden.

Steeds vaker zie ik dat bedrijven, verenigingen en stichtingen een profiel (gebruiker) aanmaken op Facebook. Maar is het gebruik van een profiel wel de juiste manier voor deze doelgroep? Mijn mening is van niet. En mag het eigenlijk wel van Facebook? In deze blog probeer ik dit verder toe te lichten. Wat is eigenlijk het verschil tussen een profiel en een fanpage en wat zijn de voor- en nadelen van een fanpage ten opzichte van een gewoon profiel.

“Internetbedrijf Google heeft zijn sociale netwerk Google+ dinsdag wereldwijd opengesteld, zo maakte Google vorige week bekend. Het concern wil de concurrentie aangaan met rivaal Facebook.

Internetters met een Google-account hoeven zich alleen aan te melden om lid te worden van Google+. Internetgebruikers zonder account moeten er een aanmaken, voordat ze lid kunnen worden.

Google lanceerde het sociale netwerk 3 maanden geleden om de concurrentie aan te gaan met het populaire Facebook. Google+ draaide sindsdien op proef.”

Het aantal mensen dat actief is op Social Media groeit nog steeds. Elke maand neemt het aantal enorm toe wereldwijd, maar ook zeker in Nederland. Het is voor je bedrijf of merk essentieel om te weten wat er over je merk of bedrijf gezegd wordt op de verschillende Social Media platformen. Het is namelijk desastreus voor je merk of bedrijf als je op Social Media met de grond wordt gelijk gemaakt en jij hier niets van weet en er dus niet op kan reageren.