Doorstaat jouw website de blinddoektest?

Veel websites gaan ervan uit dat iedere bezoeker weet wat de organisatie doet, maar erg gebruiksvriendelijk is dat niet. Op het razendsnelle internet heb je maar een paar seconden om de bezoeker te overtuigen, dat diegene op de juiste website terecht is gekomen. Anders is de bezoeker zo weer vertrokken.

Je moet ervan uitgaan dat een bezoeker nog nooit van jouw bedrijf heeft gehoord en per toeval ‘geblinddoekt’ op jouw website komt en de blinddoek bij binnenkomst wordt afgedaan: de blinddoektest.

Maar hoe doorstaat jouw website dan de blinddoektest? Een website moet een bezoeker bij binnenkomst binnen een paar seconden antwoord geven op 3 essentiële vragen, vragen die iedere bezoeker zichzelf onbewust stelt:

  • Waar ben ik?
  • Wat kan ik hier doen?
  • Waarom moet ik hier zijn?

De eerste twee vragen kunnen beantwoord worden door middel van jouw logo, een tagline (korte beschrijvende zin en niet hetzelfde als een slogan) of het menu. De derde vraag kan worden beantwoord via bijvoorbeeld de paginatitel. Beschrijf hier kort de oplossing, die jouw bedrijf biedt.

Doorstaat jouw website de blinddoektest?

Gerelateerde berichten