Vind jij dat je een mooie website hebt? En je vrienden en familie vinden dat ook? De website heeft een unieke uitstraling en een frisse opmaak. Leuk dat je tevreden bent, maar levert de website je wat op en weten je potentiële klanten de website ook te waarderen?
Effectief boven creatief
Het is belangrijk dat een website effectief is en dat een website voor jou werkt. Mensen waarderen eenvoud op je website, zonder te veel poespas. Zet bezoekers niet aan het denken. Neem de bezoeker bij de hand en begeleidt ze in kleine stapjes naar het gewenste doel, bijvoorbeeld een offerte-aanvraag of bestelling!
‘Bepaal per pagina één doel, elimineer afleidingen’
Natuurlijk is het belangrijk dat jouw website er aantrekkelijk uitziet, maar het kan ook een valkuil zijn. Door de oneindige mogelijkheden op het internet zien veel mensen door de bomen het bos niet meer.
Het is noodzakelijk dat een bezoeker binnen twee seconden overtuigd is om op de website te blijven. Anders is hij weer weg. In 95% van de gevallen komt die bezoeker nooit meer terug. En gaat de zoektocht mogelijk door op de website van de concurrent.
En? Werkt’ de website voor jou? Wat is er nou mooier dan de dingen te doen die je leuk vindt om vervolgens achter je e-mail te kruipen en te zien dat er twee offerte-aanvragen zijn binnengekomen via de website?