Ook nadat een bedrijf is aanbevolen door mond-tot-mondreclame gaan we online op zoek naar bevestiging. Stel dat je een nieuw huis gaat bouwen, dan vraag je op een feestje aan vrienden of familie of ze ervaringen hebben met verschillende regionale bouwbedrijven. Op basis van die ervaringen ga je online verder oriënteren. Op zoek naar bevestiging. Dit door de websites of social media van de bedrijven te bekijken, op zoek naar aansprekende referenties of aanbevelingen van anderen.
Biedt jouw website niet waar de bezoeker naar op zoek is en vindt hij of zij niet de bevestiging? Dan is de bezoeker vertrokken en is de offline aanbeveling voor niets geweest. Zorg dat je het vertrouwen van de bezoeker wint, want zo’n 90% van onze beslissingen maken we op basis van emotie (goed gevoel).
Dagelijks kom ik op websites van bedrijven die alleen informatie op de website hebben staan over het eigen bedrijf en hoe goed de diensten en producten die ze aanbieden wel niet zijn. Maar het gaat er niet om wat jij de bezoeker wilt vertellen, het gaat er om dat de bezoekers vinden wat ze zoeken.
Een effectieve website trekt bezoekers over de streep en zorgt voor extra omzet. Wil jij weten of jouw website effectief is? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.