Op Internet heb je fantastische ideeën gelezen om van je website een succes te maken. En iedereen zegt dat ze dé gouden formule hebben. De ene specialist zegt dat je moet bloggen, een andere zegt dat je social media moet inzetten. En weer iemand anders zegt dat je nieuwsbrieven moet versturen.
Je begint voorspoedig met alles, maar al snel neemt de intensiteit van de activiteiten af. De dagelijkse werkzaamheden gaan door en je hebt niet het idee dat de website bijdraagt aan meer opdrachten.
In het meest ideale scenario krijg je bezoekers op de website en nemen ze contact met je op. Echter, uit mijn ervaring weet ik dat het niet zo gemakkelijk gaat. Ik ben van mening dat de gouden formule niet bestaat. Een gouden formule voor jouw organisatie wel.
Onderzoek eerst wie je doelgroep is, waar zoeken ze op in Google. Verwerk dit ook op landingspagina’s op je website en adverteer eventueel online. Zorg voor een automatische workflow om leads te verleiden en te overtuigen. Zoek ook uit op welke social media de doelgroep actief is. Wees daar aanwezig en focus alleen op die kanalen. Realiseer je dat het echte werk pas begint als je website live staat. Je kan er niet van uitgaan dat er gelijk een stroom van bezoekers op je website komt. Wanneer mensen online zijn, zoeken ze een oplossing voor een probleem. Los dit probleem op.